Наближається час проведення ІІ етапу всеукраїнської олімпіади з інформатики. Важливим стає питання: "Як підготувати учнів до олімпіади?"...
Щоб не сталася ситуація, яка описана на картинці нижче, пропоную поповнити методичну скарбницю педагогів новими знаннями і методами підготовки.
Головна перешкода на шляху до успіху - це брак часу на якісну підготовку. Причому зрозуміло, що залежність між рівнем володіння матеріалом вчителем і рівнем знання учнем набагато менш значна, аніж залежність між кількістю проведеного часу за підготовкою учня до олімпіади і рівнем його навченості. Така картина пояснюється тим, що майже всі задачі з інформатики можна роз'вязати маючи мінімальний набір знань базових конструкцій із програмування. Враховуючи постійно змінний характер розвитку інформаційних технологій, важливо дати учню не якомога більше знань, а створити основу для формування навичок самостійного здобуття інформації. В цьому нам допоможе розвиток компетентності особистісного самовдосконалення. Реальним об'єктом у сфері даної компетентності виступає сам учень. Він опановує способи діяльності у власних інтересах і можливостях, що виражається в його безперервному самопізнанні, розвитку необхідних сучасній людині особистісних якостей. Таким чином, основну частину підготовки доцільно спрямувати на вміння здобувати знання самостійно. Для організації вдалої самостійної роботи учнів слід забезпечити їх володінням базовими знаннями з мови програмування, яка вивчається, і створити умови для перевірки виконаних робіт. За основу пропоную взяти перевірену E-Olimp систему онлайн перевірки по спортивному програмуванню.
На сторінках даного сайту ви можете знайти не тільки задачі, а й також методичні рекомендації до їх виконання, і навіть обсудити певні проблемні моменти в розділі обговорення. Слід зазначити наявність україномовного та російськомовного інтерфейсів сайту. Важливим моментом є підтримка кількох популярних серед програмістів-початківців мов:
При відправці завдань зважуйте також на те, що їх буде перевіряти програма, а не людина. Це призводить до низки певних проблем, але водночас із цим і дає об'єктивну оцінку програмі. Якщо програма проходить всі тести і працює у всіх випадках, то вона зараховується. За правильно зроблену задачу користувач отримує певну кількість балів і відповідно займає певне положення у загальному рейтингу. Це сприяє підвищенню мотивації і прагненню стати кращим.
Бажаю Вам, шановні колеги, підготувати достойних учнів для підтримки здорового духу змагань і, звісно ж, перемог!